LOGO

'

Провокативен спектакъл, свързан с расовата неопределеност и асимилацията, ще бъде представен в Театър Азарян

Провокативен спектакъл, свързан с расовата неопределеност и асимилацията, ще бъде представен в Театър Азарян Представлението „(дез)интеграция” на Чарлс Слендър-Уайт е в България с подкрепата на Ðerida Dance Center Full view

Театър Азарян и Ðerida Dance Center отново ще представят на българската публика съвременен танцов спектакъл, който провокира размисъл и диалог и създава неочаквани емоции.

 „(Дез)интеграция” е замислено като представление и проект на изследване, целящ обмен на информация, контекст и лична история, като същевременно изгражда междукултурно разбиране чрез танца. Това е модулярен съвременен танц, свързан с ромската диаспора, расовата неопределеност, промяната на кодовете и асимилацията. Представлението е насочено към устойчивите стереотипи на ромите и разкрива опитa на създателя му – Слендър-Уайт като четвърто поколение ром-американец.

Хореографът е един от 20-те лицензирани преподаватели на каунтър техника и ще направи две ателиета в Ðerida Dance Center – на 26 октомври за професионалисти и на 28 октомври – за деца.

Неговият проект „(дез)интеграция” включва четири различни секции: демонстрация на стереотипен „джипси” танц от XIX в., включен в балета Дон Кихот; бързо пътешествие през пасажите на Counter Pulse theater (пространство за съвременно провокативно изкуство); лекция за ромската история, както и интересен съвременен танц.

В оригиналната идея, публиката влиза в театъра, вижда „джипси” секцията, преминава покрай изпълнителите, докато пътува от сцената към втора стая, където се провежда лекцията за история на ромите и след това се връща обратно за финалната танцова секция. Екипът работи с уникалните за всеки театър инструменти и може да модифицира работата си спрямо това, с което разполага.

Слендър-Уайт започва провеждането на академично изследване през 2014 г.; пътува до България и Сърбия през 2015 г., за да интервюира правителствени служители, прекарва време в неинтегрирани ромски общества, интервюира дядо си и баща си, за да научи повече за опита им в това какво е да пораснеш като ром в Калифорния през XX в.

Това е сложна тема, така че направихме сложно представление. Западната култура търгува с ромски стереотипи и продължава да си представя „ром”, който е примамливо свободен, но същевременно заподозрян. За мен е важно хората да разберат, че ние не сме фантазия от миналото.

Има над един милион роми в Америка, както и милиони по света; ние нямаме национална държава и сме постоянни жертви на систематична опресия и популистко невежество. За мен това е артистична възможност да споделя нашата история, да информирам останалите и да използвам представлението, за да подбудя диалог и да насърча прогреса на обществото”, казва хореографът Чарлс Слендър-Уайт.

Хореограф на спектакъла е Чарълс Слендър-Уайт в колаборация с изпълнителите: Киану Брейди, Лиан Бърнс, Михаела Бърнс, Евън Харт Марш, Катрин Нюман, Лиз-Ан Роман Робъртс, Чарлс Слендър-Уайт, Аманд Уайтхед . Музиката е дело на Дан Кантрел, светлинният дизайн се осъществява от Дарл Андрю Пакард и Чарлс Слендър-Уайт. Костюмите са творение на Мелиса Кастанеда, а драматургията е на Сет Айзън.

Written by Деница Димитрова

Leave a comment